Wie zijn wij

Stichting Kamermuziek

De Stichting voor Kamermuziek organiseert al ruim honderd jaar kamermuziekconcerten in het Haagse theater Diligentia. Zij is sinds 29 maart 1989 de opvolger van de Vereeniging voor Kamermuziek, opgericht op 11 november 1912.

De Stichting heeft ten doel: 'het bevorderen van het concertwezen op het gebied van kamermuziek te ’s-Gravenhage in de ruimste zin des woords'.

Dit doel verwezenlijkt de Stichting door in theater Diligentia jaarlijks een serie van zes kamermuziekconcerten te organiseren. Hiervoor zijn zowel abonnementen als losse kaarten verkrijgbaar.

De gecontracteerde ensembles - voornamelijk strijkkwartetten, afgewisseld met kamermuziekensembles in andere samenstelling, zoals bijvoorbeeld pianotrio's - zijn van constant topniveau.

Wereldberoemde ensembles als het Beaux Arts Trio, het Alban Berg Kwartet, het Borodin Kwartet en het Tokyo Kwartet hebben in Diligentia hun opwachting gemaakt.
In een verder verleden waren destijds vermaarde ensembles als het Hongaarsch Strijkkwartet en het Boheemsch Strijkkwartet te gast, soms in samenwerking met befaamde solisten als Carl Flesch, Julius Röntgen, Myra Hess, Arthur Schnabel en Joseph Pembauer. Zelfs componist Max Reger was - kort voor zijn dood - voor de leden van de Vereeniging voor Kamermuziek in Diligentia te beluisteren. Hij bracht een programma met eigen kamermuziekwerken ten gehore.

Het bestuur streeft ernaar om ieder jaar ook een Nederlands ensemble te contracteren.

In de jaren 2002 - 2004, tijdens de verbouwing van theater Diligentia, vonden de concerten plaats in het Koninklijk Conservatorium.

De Stichting is financieel onafhankelijk en ontvangt geen subsidie.

Bestuur Stichting voor Kamermuziek

BESTUUR

H. Holthuis, voorzitter/programmering
voorzitter@stichtingkamermuziekdenhaag.nl
programmering@stichtingkamermuziekdenhaag.nl

J.W.M. Meijer, secretaris
secretaris@stichtingkamermuziekdenhaag.nl

J. de Vries, penningmeester
penningmeester@stichtingkamermuziekdenhaag.nl

J.M. Willink, bestuurslid

A.J. Hundepool, bestuurslid

Privacy verklaring
Per 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht geworden. In dat kader is een privacyverklaring verplicht.
Via deze link treft u de privacyverklaring van de Stichting voor Kamermuziek DenHaag aan.

Diligentia

CONCERTLOCATIE

Theater Diligentia
Lange Voorhout 5
2514 EA Den Haag
telefoon: 070 361 0540 (kassa)
www.diligentia-pepijn.nl

PROGRAMMA’S en TOELICHTINGEN
De programma’s met toelichtingen liggen voor aanvang van het concert bij de ingang van de zaal.
Indien u er prijs op stelt, kunnen wij u een week voor het concert het programma inclusief de toelichting per mail toesturen. U kunt zich via deze link voor deze service opgeven.

VOORZIENINGEN VOOR SLECHTHORENDEN
Een koptelefoon is bij de garderobe verkrijgbaar.

OPENBAAR VERVOER
Actuele informatie hierover is te vinden op www.htm.nl

PARKEREN
Parkstraatgarage, Parking Noordeinde, Pleingarage, Parking Museumkwartier (Tournooiveld) en Parking Malieveld.

Publicaties